MENU

Kertokaa, että olette hyvä työpaikka – tapoja hyödyntää Great Place to Work -sertifiointia

Kertokaa, että olette hyvä työpaikka – tapoja hyödyntää Great Place to Work -sertifiointia

Vuoden 2019 aikana 67 organisaatiota ansaitsi Suomessa Great Place to Work -sertifioinnin. Sertifiointi on tunnustus hyvän työpaikan rakentamisesta ja perustuu tutkittuun työntekijäkokemukseen.

Tunnustus tuo paljon etuja – saatte esimerkiksi käyttöönne Great Place to Work -sertifiointilogon, jolla voitte osoittaa olevanne tutkitusti hyvä työpaikka. Tässä vinkkinä viisi eri tapaa tuoda sertifiointia esiin:

Rekrytointi-ilmoitukset

Potentiaaliset työnhakijat haluavat kuulla, että olette hyvä työnantaja. Tarjotkaa heille kolmannen osapuolen vahvistus siitä liittämällä sertifiointi esimerkiksi rekrytointi-ilmoituksiin ja nettisivuillenne.

Great Place to Work -sertifioidut työpaikat löytyvät myös suoraan Suomen suurimmalta rekrytointialustalta – Duunitorin nettisivuilta.

Jos käytte rekrytointitapahtumissa, liittäkää sertifiointi yrityksenne materiaaleihin. Näin erotutte muista rekrytoijista hyvänä työnantajana, ja varmistatte, että potentiaaliset hakijat kiinnostuvat teistä.

Sähköpostin allekirjoitus

Levittäkää sanaa sertifioinnista henkilöstönne kautta. Sertifioinnin voi liittää esimerkiksi sähköpostin allekirjoitukseen. Näin kaikki, jotka ovat yhteydessä organisaationne ihmisten kanssa, saavat tietää saavutuksestanne. Lisäätte samalla sidosryhmien luottamusta siitä, että olette vastuullinen yhteistyökumppani.

Toimitilat

Esitelkää sertifiointia esimerkiksi toimistollanne tai myymälässänne. Näin muistutatte henkilöstöänne siitä, että he ovat mukana rakentamassa hyvää työpaikkaa. Sertifiointilogo osoittaa organisaationne olevan erityinen. Sertifiointilogo esimerkiksi myymälän ovessa viestii, että sen työntekijät voivat hyvin. Tällä on positiivinen vaikutus myös liiketoiminnalle.

Sosiaalinen media

Työnhakijat voivat tutustua sosiaalisen median kautta yrityskulttuuriinne. Juhlitteko tunnustusta? Jakakaa kuvia juhlista! Kuinka hyvä työntekijäkokemus näkyy arjessanne? Näyttäkää, että organisaationne ottaa työtyytyväisyyden tosissaan.

Sisäinen viestintä

Hyvän työpaikan rakentaminen ei pääty sertifioinnin ansaitsemiseen. Viestikää sisäisesti siitä, että olette jatkossakin sitoutuneita vastaamaan työntekijöiden odotuksiin hyvästä työpaikasta. Sertifioinnin merkitystä on hyvä avata henkilöstölle, unohtamatta jatkuvaa kehitystyötä tunnustuksen taustalla. Silloin tunnustuksen arvo organisaation kulttuurille ja henkilöstölle korostuu.

Sertifiointi juurruttaa ylpeyttä tiimissänne, kertoo potentiaalisille työnhakijoille, että olette hyvä työnantaja ja vakuuttaa asiakkaanne siitä, että yhteistyö kanssanne on vastuullinen valinta.

Eikö organisaationne ole vielä Great Place to Work -sertifioitu? Jätä yhteydenottopyyntö, niin otamme sinuun yhteyttä!